مرکز اطلاع رسانی اخبار مناقصه ها و مزایده های ایران

شرکت آریاتندر برترین مرکز اطلاع رسانی اخبار مناقصه ها و مزایده های ایران

مرکز اطلاع رسانی اخبار مناقصه ها و مزایده های ایران

شرکت آریاتندر برترین مرکز اطلاع رسانی اخبار مناقصه ها و مزایده های ایران

تور تفلیس نوروز 99

درباره جذابیت و زیبایی های تفلیس  بیشتر بدانیم !

تور تفلیس :  قطعا بارها نام شهر تفلیس را شنیده اید قیمت تور تفلیس یکی از مواردی است که توریست های مختلف همیشه پیگیر ان هستند . در سایت فیکس تراولز می توانید قیمت تور های تفلیس و انواع تور ارزان تفلیس را مشاهده نمایید . اما درباره تفلیس چه می دانید؟ این شهر یکی از مهمترین شهرهای توریستی گرجستان بوده و بد نیست که مقداری زبان گرجی را برای پیش برد کارهای معمولی خود در این شهر یاد بگیرید.

شهر تفلیس که  ترکیبی از دوره های مختلف تاریخی را با خود به همراه دارد ، خیلی جذاب و شگفت انگیز به نظر می رسد،  تناقضات زیبا و بی نظیر از جذابیت های  تفلیس است .

اگر تصمیم گرفته اید  با تور تفلیسسفر کنید به شما تبریک می گوییم تفلیس واقعا شما را هیجان زده خواهد کرد ، ترکیبی از معماری مدرن و کلاسیک تفلیس را خاص و منحصر بفرد کرده است و احتمالا با این سفر خاطرات سفر به گرجستان همیشه برایتان شادی اور خواهد بود . در ادامه برخی از جاذبه های تفلیس را بررسی میکنیم .

تفلیس شهری نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد  کاخ کافه ها، گالری ها، موزه ها، و شهر قدیمی ، هتل های لوکس مانند هتل گرین کویین تفلیس همه و همه در تفلیس خیره کننده و جذاب است .

تفریحات تور تفلیس

بسیاری از توریست ها علاقمند به تفریحات موجود درتفلیس می باشند .  ایرانیان زیادی هر ساله تعطیلات عید را به تفلیس گرجستان می روند . تور های نوروزی گرجستان طرفداران زیادی در ایران و جهان دارد . در ادامه به برخی از تفریحات رایج تفلیس اشاره می کنیم .

پارک آبی تفلیس

پارک آبی تفلیس دارای امکانات بسیار زیادی بوده و کمتر توریستی پیدا می شود که به این شهر برود ولی از پارک ابی آن چشم پوشی کند.

پارک آبی

پارک آبی

جشنواره های سالانه تفلیس

در شهرها و کشورهای مختلف فستیوالهای گوناگونی انجام می شود. کشور گرجستان و شهر تفلیس نیز میزبان جشنواره های گوناگونی می باشد . شرکت در چنین برنامه هایی یکی از بهترین کارها برای انجام  در تفلیس می باشد .

جاذبه ها تفلیس گرجستان

حمام های گوگردی تفلیس

حمام های گوگردی تفلیس فقط حمام عمومی ساده ای هستند که بسیاری از مردم محلی آن را دوست دارند. منحصر به فرد بودنش در ترکیب آب نیست. گرم و اشباع شده با گوگرد و سایر مواد معدنی، و از زیر زمین به صورت خود جوش فوران می کند . تفلیس دارای جریانهای بسیاری از آب سولفور است – به همین دلیل بوی تخم مرغ های فاسد را می توان تقریبا در هر نقطه ای از شهر حس کرد.

تفلیس، درست مثل بقیه گرجستان، دارای گرمایش مرکزی و سیستم آب گرم نیست. بعضی از بخاری ها با استفاده از گاز یا برق کار می کنند، در حالیکه ساکنان ثروتمند به سیستم های گرمای مستقل گاز متکی هستند. به همین علت صرف زمان زیادی در حمام  چندان دور از انتظار نیست .

کلیسای گرگتی

یکی از زیباترین مکان های دیدنی در تفلیس که آنرا بهشت تفلیس هم می گویند این کلیسای زیبا در قرن ششم ساخته شده است و قرار گرفتن آن در بالای کوه لذت دیدن دشت و کوه های اطراف را به همراه دارد .

صومعه جواری

این صومعه در شرق تفلیس واقع شده است قرار گرفتن صومعه در بین دو رودخانه باعث شده است این مکان زیبا واقعا لذت بخش و منحصر بفرد باشد .

معبد سامتاورو

ساخته شده در قرن چهارم توسط پادشاه میریان و در قرن یازدهم مورد بازسازی قرار گرفته است طبیعت زیبا و فوق العاده اطراف معبد باعث زیبایی دوچندان آن شده است .

معبد سامتاورو

 شهر بازی متاتسمیندا :

این شهر بازی با چرخ فلکی غول آسا بر روی تپه ای زیبا قرار گرفته است یک ترن هوایی بزرگ دارد

مجسمه کارتلیس دادا

مجسمه مجسمه ای بزرگ و تاریخی بر روی بر روی ثپه سولولاکی قرار دارد و به مادر گرجستان معروف است بزرگی آن به اندازه ای است که از داخل شهر نیز به راحتی دیده می شود .

پل صلح

پلی دیدنی و جالب که دو قسمت مدرن و کلاسیک تفلیس را به هم متصل می کند  پل صلح در شب دیدنی و تماشایی تر است .

تور های تفلیس آبان ماه و تور تفلیس آذر ماه و تمامی فصول سال در  سایت فیکس تراولز موجود می باشد.

تور لحظه آخری تفلیس اسفند ماه 98

تور تفلیس فروردین ماه 99

تور تفلیس  اسفند98

و تور تفلیس نوروز 99

تور های ویژه تفلیس در  سایت فیکس تراولز از تور های  آژانسهای معتبر کشور می باشد . و هر  آژانسی که اعتبار  مجوز بندب  و یا بند الف را دارد می تواند در  سایت تور  ثبت نام و اجازه فعالیت داده شود.

 

تفلیس یا باتومی؟

این شهر در ساحل دریای سیاه واقع‌ شده و توسط کوه‌ها احاطه شده‌ است.باتومی دومین شهر بزرگ در گرجستان است.

به راستی که نمیتوان بین این دو شهر زیبا یکی را انتخاب نمود برای مطالعه بیشتر در این مورد بد نیست مقاله تفلیس یا باتومی؟را مطالعه نمایید.

 

آسانسور در بلوک های آپارتمانی در تفلیس رایگان نیست. پس از ورود به کابین، بلافاصله یک جعبه ویژه برای سکه ها، در کنار پانل دکمه قرار می گیرد. اگر پرداخت نکنید، بالابر ثابت باقی خواهد ماند. در بیشتر موارد، سفر به هر یک از طبقه ها هزینه ای حدود 3-5  سنت دارد.

تقریبا می توان گفت سیگار کشیدن در هر خانواده در تفلیس امری عادی است  و اغلی ساکنان تفلیس آنرا امری زشت نمیدانند .

تور مالزی نوروز 99

مالزی کجاست؟ |  تور مالزی

تور مالزی : مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا  یکی از متنوع ترین و زیبا ترین مکان های توریستی در دنیاست . جاذبه های گردشگری مالزی به قدری زیاد است که از سراسر جهان برای بازدید آن به این کشور مسافرت می کنند.

مالزی کجاست؟  مالزی شبه جزیره ای دارای مرز زمینی و دریایی با تایلند از شمال و مرز دریایی در جنوب با سنگاپور ، ویتنام در شمال شرقی و اندونزی در غرب است.از مهمترین اقوام در این کشور که در تاریخ آن نقش بسزایی داشتند ، مالایی ها بودند . در صورتی که به تاریخچه این کشور علاقمند هستید می توانید مقاله ” مالزی در زمان قدیم ” را مطالعه نمایید . 

مالزی شرقی مرزهای زمینی و دریایی با برونئی و اندونزی و مرز دریایی با فیلیپین و ویتنام دارد. روابط دوجانبه مالزی با سایر کشورهای منطقه برای مثال مالزی- سنگاپور، مالزی اندونزی و … بسیار عالی می باشد .

کوالالامپور پایتخت ملی و بزرگترین شهر مالزی می باشد. تور کوالالامپور صباح بین ایرانی ها و بسیاری از افراد جهان طرفداران زیادی داشته و هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان در این تور شرکت میکنند . در ادامه برخی از اطلاعاتی که باید در مورد مالزی بدانیم را به اختصار بیان می کنیم .

مالزی با بیش از 30 میلیون جمعیت، 44 امین کشور پرجمعیت جهان است.

در اینجا به تور مختصر کشور مالزی را مورد بررسی قرار می دهیم لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از راهنمای سفر به مالزی بازدید نمایید .

نقطه ی جنوبی یوروآستر قاره Tanjung Piai در مالزی است.

در مناطق گرمسیری، مالزی یکی از 17 کشور بزرگ است . آب و هوای مالزی استوایی ، گرم و مرطوب می باشد و به دلیل جنگل های بارانی ،درختان نخل و چمن پوشیده از رنگ سبز است .

زیان رسمی کشور زبان انگلیسی است که اغلب مسافران و گردشگران با این زبان سخن می گویند . گردشگری سهم مهمی در اقتصاد مالزی دارد .

مالزی یک کشور اسلامی و آزاد است . در زیر می توانید نقشه مالزی در جهان را مشاهده نمایید .

اگر تور مالزی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اید ما به شما بهترین و زیباترین مکان های مالزی را معرفی میکنیم.

با ما همراه باشید تا با  زیبایی های مالزی و بهترین زمان سفر به مالزی آشنا شوید . و با آرامش خاطر برنامه ای منظم برای سفر خود بچینید !

تور مالزی چقدر است؟

سایت فیکس تراولز تضمین بهترین قیمت تور مالزی را به شما عزیزان می دهد.با ما همراه باشید.

نام مهم ترین شهرهای مالزی چیست؟

این کشور دارای شهرهای زیادی بوده و هرکدام نسز از امکانات متنوعی برخوردار هستند . سالانه افراد زیادی علاوه بر مسافرت  و گردشگری ، به دنبال اقامت و زندگی در مالزی هستند .  از مهمترین شهر های مالزی می توان موارد زیر را نام برد .

  • کوالالامپور
  • جورج تاون

مالزی بهتر است یا تایلند؟

  مراکز خرید در هر دو کشور تایلند و مالزی وجود دارد.

هر دو تایلند و مالزی در آسیای جنوب شرقی آسیا هستند.

تایلند محبوب ترین کشور در منطقه است و وابستگی اقتصادی آن به گردشگری می تواند قیمت ها را به میزان زیادی افزایش دهد.

با این حال، هر دو کشور، مانند بسیاری از مکان های جنوب شرقی آسیا، نسبتا برای بازدید مقرون به صرفه  هستند.

اگر بین مالزی یا تایلند دچار تردید هستید  باید بگویم هر دو تایلند و مالزی دارای زیرساخت قوی برای حمایت از گردشگری هستند.

اما به طور کلی، اقتصاد مالزی کمتر از تورم دلار هدایت می شود.

در مالزی چه غذایی بخوریم؟

بسیاری از توریست ها از خود می پرسند که در مالزی که دارای یک فرهنگ شرقی است ، چه غذایی برای ما مناسب است؟ برای پاسخ به این دقدقه باید گفت که نیاز به نگرانی نیست. غذاهای مالزی بسیار متنوع بوده و تمامی ذائقه ها را پوشش می دهد . رستوران های بین المللی بسیاری در این کشور وجود دارد .

در ادامه تعدادی از بهترین رستوران های مالزی را به اختصار بررسی می کنیم.

رستوران آسمانی Troika Sky Dining

رستوران آسمان در کوالالامپور مالزی قرار دارد این رستوران دارای انواع غذا های بین المللی ، انواع مشروبات و نوشیدنی ها می باشد . در این رستوران می توانید یک خاطره به یاد ماندنی را برای خود و خانواده به ارمغان بیاورید.

رستوران آسمانی

رستوران Marini’s On 57

یک رستوران منحصر به فرد ایتالیایی می باشد که در طبقه 57 برج Petronas  واقع شده است. در این رستوران می توانید هنگاه صرف غذا منظره ای از کل شهر را مشاهده نمایید .

این رستوران در مرکز شهر کوالالامپورقرار دارد و دارای بار و سالن نیز می باشد .

تعداد رستوران های مالزی بسیار زیاد است برای اطلاع از انها بد نیست مقاله ” رستوران های مالزی ” را مطالعه نمایید.

رستوران های ایرانی مالزی

وجود رستوران های ایرانی دقدقه هموطنان مان را در مورد غذاهای مناسب از بین می برد. در مالزی چندین رستوران ایرانی وجود دارد که می توانید اسامی آنها را در مطلب ” رستوران های ایرانی مالزی ” مشاهده نمایید .

باغ وحش ملی مالزی

مالزی یک کشور غنی از گونه های جانوری می باشد. اگر علاقمند به بررسی حیوانات مناطق مختلف می باشد پیشنهاد می کنیم از این باغ وحش که لیستی از حیوانات مالزی را در خود جای داده است بازدید نمایید .

باغ وحش های زیادی در مالزی وجود دارد . علاوه بر آن در حالت طبیعی در جنگل های مالزی می توانید حیوانات خارق االعاده ای را مشاهده کنید . اگر در کوالالامپور اقامت دارید بازدید از پارک پرندگان کوالالامپور را از یاد نبرید .

باغ وحش مالزی

شهر پنانگ در کدام کشور است؟

احتمالا بارها نام شهر پنانگ را شنیده اید ، تور پنانگ مالزی در ایران طرفداران زیادی دارد . این شهر دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد که هر شخصی را شگفت زده می کند .

یکی دیگر از شهرهای مهم مالزی شهر ایپوه می باشد که در مقاله ” شهر ایپوه ” به تفصیل در مورد آن صحبت شده است .

پنانگ

انتخاب هتل در مالزی

انتخاب هتل برای اقامت یکی از مهم ترین دقدقه های هر شخصی در سفر های خارجی، می باشد .

وجود هتل های متفاوت معمولا انتخاب را برای توریست ها سخت می کند . اطلاعات کاملی از هتل های مالزی در مقاله ” در مالزی چه هتلی انتخاب کنیم؟ ”  وجود دارد ، توصیه میکنیم حتما آن را مطالعه نمایید .

هتل های مالزی

آیا مالزی کشور گرانی است؟

مالزی دارای اقتصاد قوی است و از این رو، پول رسمی، Ringgit، به شدت به دلار آمریکا متصل می باشد.

این کشور دارای صنعت فن آوری قوی و یکی از ثروتمندترین کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

1 دلار = 4.2 رینگیت است.

بسته به اینکه از کجا آمده اید، می توانید برای بازدید خود برنامه ریزی کنید.

در مقایسه با کشورهایی مانند سنگاپور، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی،  کاملا مقرون به صرفه است و یکی از بهترین ها برای صرف تعطیلات شما در اینجا است.

باغ گیاه شناسی آتلانتا را بهتر بشناسید

باغ گیاه آتلانتا یک باغ 12 هکتاری بوده که گونه های مختلف گیاهان بومی و غیر بومی را در خود جای داده است . آرایش درختان و طراحی باغچه ها در این مجموعه به قدر ی زیباست که سالانه توریست های بسیاری را به این مکان می کشاند .

باغ آتلانتا

از تپه گنتینگ هایلَند مالزی چه میدانید؟

یکی از زیبا ترین مکان های گردشی و تفریحی مالزی تپه گنتینگ هایلند می باشد در این مکان تمامی امکانات تفریحی و رفاهی برای همه سنین مهیا می باشد . امکاناتی ازقبیل هتل ، تله کابین ، رستوران ، زمین گلف و …..

تپه-گنتینگ

مساجد مهم در مالزی

یکی از مساجد مهم در مالزی که به نوعی یک جاذبه گردشگری تلقی می شود، مسجد کریستال می باشد . این مسجد در پارک میراث اسلامی در Terengganu داخل یک جزیره دست‌ساز به نام ” Pulau ون Man ” واقع شده‌است. ظرفیت این مسجد بیش از 1000 نفر است .

مسجد دیگری را که می توان از آن نام برد مسجد ظهیر است . این مسجد قدمت زیادی دارد و یکی از پربازدید کننده ترین مکان های توریستی مالزی است.

مسجد کریستال

برای سفر به مالزی چه مقدار پول لازم است؟

RM314 (76 دلار) میانگین قیمت روزانه مسافرت در مالزی است. میانگین قیمت مواد غذایی برای یک روز RM71 (17 دلار) است.

میانگین قیمت یک هتل برای یک زن و شوهر به پول مالزی  RM338 (81 دلار) است. 

این هزینه های مسافرتی به طور متوسط از مسافران دیگر جمع آوری شده اند تا به شما در برنامه ریزی بودجه سفر خود کمک کنند.

 بین ماه های نوامبر و مارس، قیمت پرواز و هتل ها افت می کند.

برای سفر ارزان در مالزی خوابگاههای جوانان، خوابگاههای کافی نت، خوابگاههای میراث، همه بخشی از مجتمع خوابگاه در مالزی هستند.

برای زیر RM100، شما یک پد خواب و گاهی اوقات صبحانه نیز دارید. Airbnb در اینجا ارائه آپارتمان های زیبا و مبله و خانه کمتر از قیمت یک هتل 2 ستاره است.

رینگ مالزیرینگ مالزی

ورزش در مالزی چگونه است؟

ورزش یک جنبه مهم از فرهنگ مردم یک کشور است . ورزش های راکتی از محبوب ترین  ورزش ها در مالزی  محسوب می شوند .

استادیوم ها و سالن های ورزشی متنوعی در سراسر مالزی قرار دارد برای نمونه استادیوم ملی در بوکیت یکی از آنهاست . تا قبل از اتمام  استادیوم ملی در بوکیت ، استادیوم شاه الم بزرگترین ورزشگاه مالزی بود . اینورزشگاه بیش از 80000 نفر ظرفیت دارد .

آیا مالزی ساحل دارد؟

متاسفانه  نزدیک کوالالامپور ساحل وجود ندارد. نزدیکترین سواحل در بندر دیکسون هستند؛ شاید برخی شهر های مالزی به ساحل دسترسی نداشته باشند ولی باین به این نکته توجه نمایید که پارک های آبی زیادی در مالزی وجود دارد که گردشگران و مردم محلی بسیار به آنها علاقه دارند . برای کسب اطلاعات بیشتر به پارک های آبی مالزی مراجعه نمایید .

بسیاری از مردم محلی مالزی در طول تعطیلات آخر هفته به این محل سرازیر می شوند.

خوشبختانه شما می توانید به طور مستقیم به جزایر متعدد در 2 ساعت پرواز کنید.

بهترین جزایر برای دیدن احتمالا Langkawi و Penang؛ می باشند عمدتا به این دلیل است که حمل و نقل سریع از فرودگاه در جزیره محل اقامت شما وجود دارد.

جزیره ای دیگر که بسیار نزدیک به کوالالامپور واقع شده است جزیره Pangkor است.

این جزیره فقط توسط زمین قابل دسترسی است، بنابراین هیچ پرواز سریع و ارزان به آن وجود ندارد.

اتوبوس حداقل 3.5 ساعت طول خواهد کشید تا به شهر ساحلی مجاور این جزیره برسد. 

  • ساحل جزیره مابل، صباح
  • ساحل جزیره لایانگ لیانگ ، لبهه
  • ساحل دریایی جزیره تیمان
  • ساحل جزیره راوا، جوهور
  • ساحل مرجانی ، جزیره پانگکور
  • ساحل جزیره گای، کوتا کینابالو
  • ساحل طلایی، ساراواک

ساحل مالزی ساحل مالزی

تور بالی نوروز 99

جزیره بالی

تور بالی : بالی از جزایر کشور اندونزی است و از مراکز مهم گردشگری به شمار میرود. بسیاری معتقدند بالی جزیره خدایان اندونزی است. جزیره کوچکی در بزرگترین مجمع الجزیره جهان و بزرگترین کشور مسلمان دنیا ، اندونزی .

جزیره بالی  یکی از مهمترین جاذبه های اندونزی محسوب می شود . این جزیره دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است و به دلیل این موقعیت جذاب جغرافیایی از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردار است.

مانند دیگر جزایر کشور اندونزی ، جزیره بالی هم دنیای خودش را دارد.و به واسطه این ویژگی ها از مقاصد محبوب گردشگری جهان به شمار میرود. با ما همراه باشید تا جاذبه های دیدنی بالی را به شما معرفی نماییم .

موقعیت جغرافیایی بالی را در نقشه زیر می توانید مشاهده نمایید .

بالی از محبوب ترین جزایر اندونزی در میان گردشگران است . بالی به قدری مشهور است که گاهی اوقات افراد فکر می کنند بالی پایتخت جایی است .  این جزیره یک فرهنگ باستانی غنی دارد و مردم آن بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند.

جمعیت بالی بیش از 3 میلیون نفر است که اکثر مردم آن اندونزیایی هستند .در سالهای اخیر و با پیشرفت صنعت توریست بسیاری از مردم استرالیا و اروپا به این جزیره زیبا مهاجرت کرده اند و در آن زندگی میکنند.

جزیره بالی چه ویژگی هایی دارد ؟

مساحت جزیره بالی حدود 5620 کیلومترمربع است . بالی جزایر آتش فشانی فعال دارد و به این دلیل خاک آن برای کشاورزی بسیار مناسب و حاصلخیز است.مهمترین آتش فشان این منطقه در کوه گودان قراردارد که “مادر کوهها” نامیده میشود.این آتش فشان فعال است و ارتفاع آن بیش از 3000 متر است.

جزیره بالی پستی و بلندی زیادی دارد که پست ترین آنها (KOTA) و بلندترین آن (UBUD) است. چه در شمال و چه جنوب جزیره بالی مناطق حاصلخیز زیادی دارد که برای کشت برنج بسیار مطلوب است.بالی به مزارع برنج پلکانی خود معروف است و جهانگردان زیادی را جذب میکند.

جزیره بالی ویژگی هایی دارد که این منطقه را از سایر نقاط جهان متمایز کرده است.بالی از زیباترین و مشهورترین جزایر اندونزی است که بین جاوه و لومبوک در شرق این منطقه قرار دارد .

فاصله بالی تا جاکارتا با هواپیما 2 ساعت است و از تهران با احتساب توقف در دوحه و کوالالامپور و سنگاپور حدود 15 ساعت است.

جاذبه های بالی

ساختمان معابد و کاخ های عجیب و غریب در کنار جلوه های طبیعی این جزیره را بسیار دیدنی کرده است.

برای صرف غذا در بالی انتخاب های زیادی وجود دارد و تنوع غذایی زیادی برای مسافران فراهم شده .

شبهای روشن و زنده بالی و مناظر غروب در این جزیره تماشاچیان زیادی را به خود جذب میکند.

آتشفشان ها و جنگل ها از دیدنی های جذاب این جزیره هستند.اکثر این کوههای آتش فشانی از ساحل دور نیستند.

استراحتگاههای ساحلی شگفت انگیز و لوکس در هریک ار مناطق بالی وجود دارند.این اقامتگاهها از جمله  کوتا، سمیینیک و جیمباران هستند که اغلب در کنار ساحل واقع شده اند.

بسیاری از نقاط گردشگری بالی در کنار ساحل شرقی و دریاچه های آرام آن قرار دارند.از جمله بهترنی این سواحل سانور،ناسا دوو و ساحل دور افتاده کاندیدوزا هستند.

جزیره بالی اما بیش از همه بابت سنت ها و رسوم این جزیره و برگزاری جشن ها و فستیوال های گوناگون مشهور است.

اگر به سواحل شمالی بالی سفرکنید نقاطی را برای شنا کردن وغواصی میابید که بسیارآرام و دنج است.

خانه های این جزیره بسیار رنگارنگ و بی نظیر است.مرکز جزیره نیز جذابیت های خاص خودش را دارد.

گزدش و کاوش در منطقه باستانی بالی ، دره ها و رودخانه ها بسیار لذت بخش و هیجان انگیز هستند.

علاوه بر اینکه این جزیره دارای سواحل بسیار زیبا برای تفریحات آبی است ، با این حال یک پارک آبی با تمام امکانات در این جزیره برای توریست ها مهیا می باشد.

جزیره دنپازار

مرکز اداری جزیره بالی دنپازار است که بزرگترین شهر این جزیره نیز می باشد. جمعیت دنپازار 400هزار نفر است و جاذبه های گردشگری زیادی دارد.

طبیعت زیبا،پوشش گیاهی متنوع ،شالیزارهای پلکانی برنج ،رودها و آبشارها و دنیای شگفت انگیز زیرآب از جذابیت های بالی است.

معبد لوط بالی

معبد لوط از جاذبه های بالی است که به خاطر قرار گرفتن در کنار دریا منظره ویژه ای در هناگم غروب خورشید دارد.این معبد باستانی در میان شکستگی صخره ها که ناشی از موج های مداوم دریاست ، قرار دارد. معبد لوط از مکانهایی در بالی است که نباید دیدن آن را ازدست بدهید.

در کنار این معبد مکانهای تفریحی کوچک که شامل رستورانها و فروشگاهها و یک پارک فرهنگی است واقع شده است.

معبد مادر بالی

معبد بساکیه یا معبد مادر در دامنه های جنوب غربی کوه آگنگ واقع شده است .معبد مادر یک مجموعه  هنری و تاریخی منحصر به فرد است که شامل دست کم 86 معبد میشود. معبد اصلی بنام معبد بزرگ دولت (Pura Penataran Agung) و 18 نفر دیگر در این معبد قرار دارند.

معبد مادر بزرگترین و پرماجرا ترین معبد  جزیره بالی است که توسط شکوغه های زیبا و دیدنی برنج ، تپه ها و رودها  احاطه شده است.

بازدید از این معبد زیبا یک شانس بزرگ برای هرکسی است.جایگاه بالایی آنرا تا حدودی عرفانی میدانند که با بالا رفتن از کوه مقدس میتوان به آن رسید.

مطالبی که دیگران دوست دارند

تفریحات تور دبی

تفریحات دبی

شا ید از خود بپرسید چرا تور به دبی به این اندازه طرفدار دارد  . شهر دبی گرچه دارای آب و هوای  گرم و خشک است ولی امکانات تفریحی و رفاحی که در این شهر گرد آوری شده به گونه ای است که شما فراموش میکنید که در یک شهر کویری هستید . تفریحات دبی از سافاری و شتر سواری در بیابان گرفته تا آکواریوم و پیست اسکی همه و همه در این شهر وجود دارد .برخی از مکان های تفریحی را در ادامه بررسی می کنیم .

  • پارک های آبی دبی

والید وادی

والید وادیپارک های آبی هر همه کشورها توریست های زیادی را به خود جلب می کنند . پارک های آبی دبی دارای امکانات فراوانی بوده و یکی از جاذبه های گردشگری تلقی می شوند .برخی از مهمترین پارک های آبی دبی به شرخ زیر است.

  • پارک آبی اسپلش ان پارتی
  • پارک آبی وایلد وادی در دبی
  • پارک آبی آتلانتیس دبی
  • پارک آبی واندر لند دبی
  • پارک آبی آیس لند دبی

دیسکو های دبی

دیسکو

دیسکوهای شبانه دبی بسیاری از افراد را به این شهر می کشاند . در این دیسکو ها انواع مشروبات و نوشیدنی ها سرو می شود . اگر دنبال جایی پر از هیجان و رقص و آواز هستید حتما به این کلاب ها سر بزنید.  دبی در شب بسیار زیباست و شهر شب زنده دارهاست .نام تعدادی از آنها را در زیر بیان می کنیم.

  • دیسکو  WHITE دبی
  • کلاب شبانه  Cirque Le Soir
  • دیسکو Billionaire Mansion 
  • کلاب کاوالی ( Cavalli Club )

گشت و گذار در پارک های دبی

پارک های دبی

کشور دبی برخلاف آب و هوای خشکی که دارد و البته با صرف هزینه بسیار پارک های متعددی را برای مردم ساخته است و توریست ها هم از این پارک ها نهایت استفاده را می کنند . برخی از پارک های دبی را در زیر نام می بریم .

  • پارک ساحلی المزار
  • پارک خور دبی
  • پارک و دریاچه عشق
  • جی ال تی پارک در دبی
  • پارک رابیل دبی پارک

عکاسی در مکان های زیبای دبی

قطعا عکاسی در مسافرت ها و در کنار جاذبه های گردشگری یکی از کارهای همیشگی توریست ها می باشد. عکس از دبی نیز از این امر مستثنی نیست . در دبی برخی از باغ ها و پارک ها به قدری زیبا طراحی شده اند که هر کسی آرزوی عکس گرفتن در آنجارا دارد .

اگر دبی در نوروز را تجربه کرده باشید علاوه بر مکان های مشهور آن  قطعا از باغ میراکل بازدید کرده اید و یا پارک زعبیل که هر کدام دارای زیبایی های چشم نوازی هستند که می توانید دیدنی ترین عکس های دبی را در آن تهیه نمایید .

عکس دبی

عکس دبی

دبی اپرا

سالن اپرا دبی  که در سالهای اخیر ساخته شده یکی از مدرن ترین و زیباترین سالن های اپرا در جهان به شمار می آید. بهترین هنرهای نمایشی امارات در این مکان برگزار می شود. امکانات  رفاهی این مجموعه تفریحی بسیار قابل توجه است و می تواند روزی خاطره انگیز و هنری را برایتان بسازد.

هر موقع که با تور دبی سفر کردید،می توانید سری به این سالن زیبا و دیدنی بزنید و در برنامه های هنری و متنوع آن شرکت کنید.

تور های دبی از ایران

تور های دبی علاوه بر تهران از شهرهای مختلف ایران انجام می شود . تور دبی از مشهد و شهر هایی که فاصله بیشتری با دبی دارند قطعا قیمت بیشتری دارد. برای آگهی از تورهای دبی از شیراز  مقاله تور دبی از شیراز را مطالعه نمایید . پرواز های دبی شیراز در فرودگاه دبی به زمین مینشیند که یکی از بزرگترین فرودگاه های جهان است.

آب و هوا دبی :

دبی گرم و آفتابی است در زمستان دمای متوسط روزانه 25 درجه سانتیگراد، در نزدیکی ساحل 12-15 درجه سانتیگراد، در کویر یا کوه 5 درجه سانتی گراد است. با توجه به اب و هوای دبی لازم است در انتخاب لباس مناسب در دبی دقت نماییم .

در شب ها نسبتا سرد است رطوبت در نزدیکی ساحلی می تواند بین 50 تا 60 درصد باشد.

در تابستان، آب و هوا در دبی بسیار گرم و مرطوب است و درجه حرارت آن تا اواسط دهه 40 است. حتی دمای دریا می تواند به 37 درجه سانتیگراد برسد، در حالی که رطوبت به طور متوسط بیش از 90 درصد است.

بارندگی در دبی کم است و مدت زیادی طول نمی کشد. این عمدتا در طول زمستان بارندگی و بارندگی های کوتاه مدت و رعد و برق ناگهانی باران می آید. به طور متوسط بارش باران تنها پنج روز در سال است.

تاریخچه دبی (صفحه تور دبی) :

در این قسمت خواهیم گفت که دبی چگونه دبی شد . و چگونه اقتصاد و مدرنیته در این شهر بوجود آمد .کلمه دوبی معرب واژهٔ (دو پی) پارسی است که به معنی (دو بنیاد) میباشد و  اشاره دارد به اساس شهر دبی در دو سمت  رودخانه خور.

در سال 1905 اولین نشانه های تاریخی و از سال 1799 نخستین آثار شهر سازی در دبی ثبت شده است. در سال 1833 میلادی شهر دبی توسط  شیخ مکتوم از خاندان آل مکتوم به طور رسمی بنا نهاده شد .

بعد از کشف نفت در دبی و مهاجرت کارگران خارجی به این شهر، دبی و قطر طی یک اقدام رسمی واحد پول جدیدی را بنام «مجلس نقد قطر و دبی» معرفی کردند.

با ورود به قرن بیستم  با کشف نفت و گسترش بنادر شهر دبی به یکباره رونق اقتصادی پیدا کرد.
اقتصاد دبی با صنعت نفت رشد چشمگیری داشت و توانست درآمد زیادی را از منطقه آزاد جبل علی با فروش ملک به خارجی ها در مناطق آزاد ، گردشگری و خدمات بازرگانی به دست آورد

موقعیت جغرافیایی: دبی در خلیج فارس در شمال شرقی امارات متحده عربی واقع شده است، دبی با ابوظبی در جنوب، شارجه در شمال شرق و سلطان عمان در جنوب شرقی هم مرز است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این شهر، موقعیتی استراتژیک دارد که به آن امکان اتصال به تمام کشورهای منطقه خلیج فارس و همچنین شرق آفریقا و آسیای جنوبی را می دهد.

حمل و نقل عمومی در دبی :

1. مترو دبی – مترو دبی حالت پیشرفته، بدون راننده، سیستم کاملا اتوماتیک راه آهن است که تمیز، سریع و کارآمد است. با اینکه خطوط آن زیاد گسترده نیست اما با یک نقشه مناسب به فرودگاه دبی و برخی از مهمترین مقصد توریستی مانند بازار امارات و Burj Khalifa. متصل است.

خطوط قرمز و سبز در حال حاضر قابل استفاده هستند. خوردن و نوشیدن در مترو غیر قانونی است و جریمه های سنگین دارد. اطلاعات دقیق در مورد ایستگاه ها، کرایه ها، و زمان بندی – و همچنین آخرین به روز رسانی در سیستم مترو – در وب سایت مترو دبی موجود است.

تور دبی

2.تاکسی ها – تاکسی ها در دبی نسبت به شهرهای مشابه دیگر شهرهای دبی نسبتا ارزان هستند، سازماندهی دقیقی توسط سازمان راه و ترابری دبی  (RTA)دارند.

تمام تاکسی ها کیلو متر شما دارند، بنابراین در پرداخت هزینه سفر شما ابهام وجود ندارد.

شرکت های تاکسی مختلفی در دبی وجود دارند و اکثر رانندگان انگلیسی صحبت می کنند RTA همچنین نرم افزار هوشمند تاکسی را معرفی کرده است که بسیار راحت است  .
به فرد اجازه می دهد که نزدیکترین تاکسی را از تلفن های هوشمند خود بر اساس مکان خود رزرو کند.

برنامه قادر است بلافاصله محل دقیق یک فرد را شناسایی کند و برای رزرو تاکسی عالی است، حتی اگر دقیقا بدانید که کجا هستید.

این برنامه برای هر دو دستگاه Android و iOS نیز در دسترس است.

3. اتوبوس – شبکه اتوبوس های دبی بسیار گسترده است و اتوبوس ها یک نقطه اتصال عالی از مترو به مقصد شما هستند آنها بسیار مقرون به صرفه هستند و می تواند شما را به مقصدی که مترو نمی رساند – مانند ساحل جمیرا برساند

در خیابان های شهر دبی هر آنچه که لازم داشته باشید در اختیار شماست . تمام خیابان ها دارای تابلویی است که هر صد متر فاصله شما را تا ایستگاه مترو مشخص میکند .

نقشه ایستگاه مترو نیز شبیه به زین اسب طراحی شده است زیرا مردم امارات اعتقاد زیادی به زین اسب دارند.

از این رو جا به جایی در شهر دبی برای توریست ها بسیار آسان و به صرفه است .

جاذبه های گردشگری دبی :

تور دبی

برج خلیفه

Burj Khalifa در بیش از 828 متر (2،716.5 فوت) و بیش از 160 طبقه دارای سوابق زیر است:

  • بلندترین ساختمان در جهان
  • بلندترین ساختار ساده و بی پیرایه در جهان
  • بیشترین تعداد طبقه در جهان
  • بالاترین طبقه اشغال شده در جهان
  • بالاترین ویو فضای باز در جهان
  • آسانسور با طولانی ترین فاصله سفر در جهان
  • بلندترین سرویس آسانسور در جهان

موقعیت : محل: ورودی از بازار دبی، خیابان شیخ زاید، مرکز شهر

این برج اثر یک کمپانی آمریکایی و با الهام از معماری اسلامی و طبیعت صحرای عربستان میباشد.

موزه دبی در شهر دبی

تور دبی تور دبی

مطالبی که دیگران دوست دارند

تور ارمنستان

برخی از جاذبه های ارمنستان

در ارمنستان مکان های زیبایی وجود دارد که هر گردشگری آرزوی بازدید و عکاسی از زیبایی های آن را دارد. برای مثال چند نمونه را در زیر بیان می کنیم .

  • آبشارهای ارمنستان

آبشار های ارمنستان در جهان شناخته شده هستند و هرساله گردشگران مختلف از سراسر دنیا برای بازدید از ان به ارمنستان می آیند . آبشار شکی ، آبشار تارچخان ، آبشار جرموک و کاسکا از مهمترین ابشارهای ارمنستان هستند .

  • پارک های ایروان

علاوه بر زیبایی های دیگر شهر ایروان ، نباید از پارک های ایروان غافل شد . برای مثال در ادامه تعدادی از زیباترین پارک های این شهر را نام می بریم .

  • پارک پیروزی
  • پارک عشاق
  • پارک تومانیان

پارک عشاق

پارک عشاق

  •  پارک دنیای آب

پارک دنیای اب دارای بیش از 3 هکتار مساحت بوده و در ان تمامی امکانات برای هر رده سنی وجود دارد.  این پارک در ایروان واقع شده است اطلاعات بیشتر را می توانید در مقاله پارک دنیای آب مشاهده نمایید .

دنیای آب

دنیای آب

  • رودخانه های ارمنستان

همان طور که قبلا هم گفتیم کشور ارمنستان کوهستانی بوده و به زمین سنگی معروف است . لذا رودخانه های ارمنستان زیاد بوده و مردم هم برای رودخانه ها احترام ویژه ای قائل هستند .

  • آرپا
  • دبد
  • آزات
  • آراکس
  • وروتان

علاوه بر رودخانه های ذکر شده باید شمارا به تماشای دریاچه های ارمنستان دعوت کنم . دریاچه هایی چون سوان ،پارز ، آرپی و آکنا تنها تعدادی از دریاچه های شگفت انگیز ارمنستان می باشند .

باغ وحش ارمنستان

اگر به ارمنستان رفتید حتما از باغ وحش ارمنستان دیدن فرمایید. شاید باغ وحش آن به اندازه باغ وحش های کشورهای جنوب شرق آسیا زیبا و متنوع نباشد با این وجود در این باغ وحش جانوران مختلف بومی و غیر بومی را می توان مشاهده نمود . برخی حیوانات بومی موجود در این باغ وحش در هیچ جای دنیا پیدا نمیشوند .

باغ وحش

باغ وحش

بهترین هتل های های ارمنستان

هتل های بین المللی و هتل های چند ستاره ارمنستان بسیار زیاد بوده  و همیشه  آماده بهترین پذیرایی از میهمانان و توریست ها می باشد .  در ادامه برخی از هتل های معروف ارمنستان را به اختصار معرفی می نماییم .

  • هتل قفقاز(کاکاسوس)

هتل قفقاز یکی از هتل های بزرگ و مجلل و 5 ستاره در شهر ایروان می باشد که قیمت آن نیز نسبت به هتل های دیگر به صرفه تر است.

موقعیت مکانی این هتل برای اقامت بسیار مناسب است و بر روی یک تپه ی بسیار سرسبز قرار دارد و آب و هوای کوهستانی و ملایمی در مکان این هتل وجود دارد.

شما می توانید با اقامت در اتاق های این هتل رنگ و بوی سنت قدیمی و دیرینه ی ارمنستان را حس کنید.

ای هتل دارای اتاق هایی مجلل و شیک و همچنین مبلمان زیبا و راحت و امکانات رفاهی بالایی برای مسافران می باشد.رستوران های این هتل انواع غذاهای سنتی ارمنستان را سرو می کنند.

از امکانات این هتل می توان به استخر و سالن ورزش و اتاق کنفرانس و… می باشد.

  • هتل ریپابلیکیا

هتل ریپابلیکا ایروان (Republica Hotel Yerevan) یکی از از بهترین هتل های چهار ستاره ایروان است . این هتل برای اقامت بسیار مناسب بوده و به تمامی مناطق شهر دسترسی دارد . اطلاعات بیشتری از این هتل را در مقاله هتل ریپابلیکا ایروان مطالعه نمایید .

  • هتل قصر

هتل قصر

هتل قصرهتل قصر  در مرکز شهرایروان قرار دارد و سبک امپریالیستی ساخته شده است . این هتل خدماتی را برایافرادی جهت کسب و کار و استراحت و سایر اهداف ارمنستان مسافرت میکنند، ارائه می دهد.

  • هتل گرند ایروان

هتل گرند ایروان یکی از لوکس ترین هتل های 5 ستاره کشور ارمنستان نامیده می شود.این هتل در بهترین موقعیت مکانی در شهر ایروان قرار گرفته است و دسترسی عالی به تمامی مراکز خرید و همچنین خیابان های اصلی این شهر دارد.

اتاق های این هتل دارای طراحی داخلی و دیزاین بسیار شیک می باشد که احساس آرامش و لذت به شما می دهد.

معماران و طراحان بخش های داخلی هتل گرند ایروان از رنگ ها و شیوه های خاصی برای طراحی داخلی آن استفاده کرده اند که ترکیب این رنگ ها موجب ایجاد محیطی سرشار از تازگی و طراوت در روحیه ی مسافران این هتل می شود.

در این هتل چندین رستوران با امکانات بالا و دارای انواع منوهای غذاهای مدیترانه ای و دریایی و ایتالیایی و اسپانیایی و … می باشد.

این هتل همچنین دارای سالن کنفرانس بسیار شیک برای برگزاری جلسات بزرگ می باشد.

از امکانات دیگر این هتل 5 ستاره می توان به پارکینگ و باغ بزرگ و اینترنت پر سرعت بی سیم و اتاق های خانوادگی و سونا و استخر و ماساژ و … می باشد.

این هتل در فاصله 4.4 کیلومتری از میدان جمهوری قرار دارد و فاصله آن با فرودگاه حدود 14 کیلومتر است و با ساختمان اپرا حدود  چهار کیلومتر.

اگر چه این هتل در ایروان ارمسنتان قرار دارد ولی سبک طراحی ان ادم را بیشتر یاد کشور ایتالیا و قرون وسطا می اندازد.

هتل رم

هتل رم

  • هتل رادیسون بلو ایروان

یک هتل 5 ستاره و بسیار مجلل است که در شهر ایروان قرار دارد.این هتل علاوه بر امکانات فوق العاده و بسیار زیادی که به مسافران خود ارائه می دهد دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی نیز هست.از این هتل تا یکی از معروف ترین پارک های این شهر به نام پارک پیروزی تنها 10 دقیقه فاصله است.شما می توانید با اقامت در این هتل بعد از ظهر های خود را به پیاده روی و گشت و گذار در این پارک بپردازید.

اتاق های این هتل دارای دکوراسیون مدرن و شیک و همچنین مبلمان لوکسی می باشد.

این هتل دارای 2 رستوران است که هر کدام از این رستوران ها دارای طراحی متفاوت می باشد که انواع غذاهای محلی و سنتی ارمنستان به همراه انواع برگرها و دسرها و شیرینی های متنوع را در منوی خود قرار داده اند.

این هتل همچنین دارای مرکز اسپا و ماساژ حرفه ای و سایر خدمات رفاهی دیگر می باشد.

علاوه بر هتل های نام برده شده هتل های دیگری نیز وجود دارد . پیشنهاد می کنم مطالبی همچون ” هتل جاده ابریشم” و ” هتل اپرا سوئیت ” بازدید نمایید .